A Kecskeméti EGYMI Két évfolyamos beszédjavító osztályaiba járó néhány gyermek logopédiai ritmika foglalkozásokon vesz részt.

A logopédiai ritmika komplex fejlesztési lehetőséget nyújt. Fő célja a mozgás- beszéd- ritmus összerendezése.

A tanuláshoz elengedhetetlen részképességek közül is többet fejleszt:

Figyelem, észlelés (akusztikus-, verbális-, vizuális percepció), emlékezet, gondolkodás, ritmusérzék, térérzékelés, egyensúlyérzék, testséma, két agyfélteke összerendezése (keresztező gyakorlatok), kommunikációs készség, szókincs, fantázia, kreativitás, értelmi-, érzelmi intelligencia felelősség-, feladattudat.

A ritmika jótékony hatásai a testre :

Élettanilag helyes tartás megtartása-, kialakítása; egyenes háttal való ülés-, állás-, járás megtanulása, élettanilag helyes légzés megtartása, kialakítása, minden sejthez megfelelő mennyiségű, oxigéndús vér eljuttatása, lazító-, nyújtó gyakorlatokkal a letapadt izmok kimozgatása, ízületek erősítése, csontritkulás megelőzése, állóképesség növelése, immunrendszer erősítése, vérkeringés serkentése, agyi értorna, tüdő képességének növelése, reflexpontok stimulálásával különböző betegségek megelőzése (nátha, homlok-, orr-, fül-, torok-, gyulladás, fejfájás, gyomorbántalmak, kiválasztási-, emésztési problémák).

A logopédiai ritmika jótékonyan hat a lélekre, szellemre is. Az önmagunkra figyelés, ellazulás, légző gyakorlatok segítenek a stressz levezetésében, a depresszió, magatartási zavarok (agresszió, visszahúzódás) megelőzésében, leküzdésében. Segít megismerni, és megszeretni önmagunkat. Segít megszabadulni a stressz hatására termelődő adrenalin és kortizon hormonoktól, és termeli az endorfint, az úgynevezett boldogsághormont.

A logopédiai ritmika jótékony hatásai a lélekre, szellemre:

Önismeret-, önbizalom-, önfegyelem-, magabiztosság fejlesztése, türelem-, kitartás fejlesztése, figyelem-, fegyelem fejlesztése, feszültség-, stressz oldás, nyugalom-, harmónia-, belső béke megtartása, kialakítása, depresszió-, magatartási zavarok megelőzése, leküzdése.

A logopédiai ritmika nyugtató hatása mellett frissít is (laza izmok, vérkeringés serkentése, agyi oxigénellátás növelése), így elősegíti a könnyebb tanulást.

Óráim része a közösséget, társas együttlétet erősítő páros, csoportos gyakorlatok is, valamint megtanulják a gyerekek az aktív-, és passzív relaxációt.

A gyermekek ragyognak a mozgás-, mondókázás-, ének-, együttlét örömétől. Ez a boldogság van a „ritmikás” gyermekek arcán.

Fodor Zsuzsanna, logopédus